IKC de Skeakel, kindcentrum van Sexbierum Pietersbierum

IKC de Skeakel is het centrum voor opvang van en onderwijs aan kinderen van 0 tot en met 13 jaar in de dorpen Sexbierum en Pietersbierum.
De historie van ons kindcentrum gaat terug tot 1863. In die tijd werd een 'lagere school' opgericht voor protestants-christelijke kinderen. IKC de Skeakel is nu een kindcentrum met een christelijke identiteit en staat open voor alle kinderen. Of ouders gelovig, niet-gelovig of andersgelovig zijn speelt daarbij geen rol.
IKC de Skeakel staat midden in de gemeenschap.

Waarom IKC De Skeakel?

Zo'n 180 kinderen bezoeken van maandag tot en met vrijdag IKC de Skeakel. Ons kindcentrum biedt ouders zowel een kinderdagverblijf, peuteropvang, basisschool als ook buitenschoolse opvang.
Wilt u meer weten over ons kindcentrum, denkt u er over om uw kind(eren) aan te melden voor ons IKC, bel of mail ons voor een kennismakingsgesprek.
We leiden u graag rond in ons mooie gebouw en vertellen graag over hoe wij opvang en onderwijs oppakken.

It takes a village ...

Middenin onze dorpsgemeenschap, dat is de plaats die IKC de Skeakel in wil nemen. Samen met ouders, verzorgers, opa's en oma's en de andere mensen in onze gemeenschap zijn wij er om kinderen toe te rusten op de dag van morgen. Het sluit aan bij het Afrikaanse gezegde 'It takes a village to raise a child'.
Op IKC de Skeakel willen we vanuit onze christelijke waarden kinderen stimuleren in hun ontwikkeling.

Helemaal in het nieuw

Onze IKC is gevestigd in het gebouw wat zo'n 2 jaar geleden helemaal verbouwd is. We kunnen u verzekeren: Het is prachtig geworden!

Onderdeel van CBO Noardwest Fryslân

In Noardwest Fryslân biedt CBO Kindcentra basisonderwijs en opvang voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Hiervoor hebben we 16 verschillende vestigingen in de gemeenten Harlingen, Waadhoeke en Leeuwarden. Afhankelijk van de locatie bieden we kinderopvang, peuteropvang, basisonderwijs en buitenschoolse opvang.
Onze wortels liggen in het christelijk basisonderwijs. Nu hebben we een open toelatingsbeleid waarbij we respectvol omgaan met anders- en niet gelovigen.

De keuzes die we maken en de manier waarop we werken, komen voort uit onze kernwaarden: vertrouwen, bezieling en groei.

Dit zijn wij!

Bekijk hier het filmpje dat de leerlingen van de basisscholen van CBO Noardwest Fryslân in 2019 maakten over de ontwikkelingen op de scholen van onze koepel.